fredag 26 december 2014

I tid och otid

Ibland blir jag klar i tid och vid andra tillfällen räcker tiden inte till allt som jag har planerat. Lilla Almas täcke blev klart i tid för att överlämnas idag på annandagens stor julkalas med släkten. Inspirationen till täcket hittade jag här.


Fingerborgarna som mor och far inhandlat på sin resa till
Kina kom väl till pass när kanten skulle sys.


Baksidan i flanell och med etikett.

Otid. Mössan som syrran skulle få i julklapp blev klar på juldagen men den hade jag förståss planerat att den skulle vara klar till julafton... Mönstret hittade jag på Drops hemsida.





Vackert väder har det varit idag






3 kommentarer:

  1. Väldigt fin filt!! Bra jobbat!! :-)

    SvaraRadera
  2. I love your interpretation of my quilt!! Thanks for sharing! Your blog won't let me comment in the usual way....
    Lori @ sewfrench.com

    SvaraRadera