måndag 19 oktober 2015

Detaljerna som gör det

Igår, söndag var det dag två på Strandremsornas sy helg i Torhamn tillsammans med Charlotte. En dag som bjöd på mer tygköp, hallelujamoment, skratt, god mat och nya kunskaper.

Vi fick sy upp detaljer av fickor, dragkedjor, flärpar, band, dinosaurietaggar och handtag. Charlotte hade gjort massor med kit så det var bara att sy. Verkligen roligt och bra detaljer att spara i en pärm som man kan plocka fram när det ska sys detaljer.

Mitt hallelujamoment var när jag fick lära mig att sy dragkedjor med denna  pressarfoten, som egentligen är till blindsöm och overlocksöm.



Dinosaurietaggar
Det är måndag så även om jag bara har sytt provlappar så länkar jag till BambiSyr och Visa och Berätta måndag för jag känner mig så väldigt inspirerad att sy och sy och sy.


Ha det gott!

SyCissi

1 kommentar:

  1. Tack för din länkning och den inspiration du ger oss idag på Visa och Berätta måndag!! Bambikram

    SvaraRadera